" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

26 March 2009

Ibrahim Ali Di 'Pukul Teruk' Semalam

Semalam PAS Kelantan besama PAS Bahgian Pasir Mas telah menganjurkan ceramah yang turut menjemput Sivakumar Speaker DUN Perak. Sambutan dari rakyat Pasir Mas nampaknya begitu baik sekali. Itu pun, maklumat tentang kedatangan Sivakumar pada ceramah itu telah diumumkan pada saat2 akhir. Kemungkinan ini bagi mengelak daripada dihalang oleh PDRM.

Isu panas yang telah dibawa oleh pemimpin2 PAS semalam adalah mengenai Ahli Parlimen kawasan itu iaitu Ibrahim Ali (Tok Him). Menurut penceramah semalam, Tok Him telah melakukan Bai'ah iaitu beliau telah melafazkan janji didepan pemimpin utama Kerajaan Negeri Kelantan sebelum PRU-12 lalu yang mengatakan 'beliau tidak sekali-kali akan mengkhianati Parti PAS dan tidak sekali-kali akan bersengkokol dengan UMNO/BN'.

Tok Him juga mengatakan beliau akan menjalankan tugas seikhlasnya sekiranya beliau memenangi kerusi di Parlimen Pasir Mas. Beliau juga akan 'melompat sampai keatas meja dalam dewan parlimen' demi untuk menghentam kerajaan UMNO/BN sekirannya beliau diberi peluang oleh PAS.

Tetapi sekarang bukan UMNO/BN yang diserang, Kerajaan PAS pula yang diserang habis-habisan... Ini menampakkan yang beliau (Tok Him) telah melanggar Bai'ah yang telah diikrar dulu. Dengan ini, Kerajaan Negeri Kelantan terutamanya dari PAS Bahgian Pasir Mas menggesa setegasnya agar Tok Him meletak jawatan !

Sivakumar pula menerangkan secara terperinci kisah yang menimpa kerajaan PR di Perak. Beliau menceritakan dari awal 'rampasan kuasa' yang dilakukan oleh UMNO/BN sampailah yang terkini sekali. Rakyat nampaknya begitu berpuas hati dengan panerangan yang telah diberikan oleh beliau. Turut hadir semalam bersama beliau ialah saudara Amran Pembantu Khas Dato Seri Ir Nizar. Bloggers pula terdiri dari Mat Saman Kati, Topeng Perak, Sya-Reformis dan aku sendiri yeols Pro Reform.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA